۶ مرحله کلیدی در فرآیند تزریق پلاستیک: از قالب‌گیری تا بیرون‌اندازی قطعه سپاهان تکنیک


در ادامه ۶ مرحله از یک پروسه تزریق پلاستیک معرفی و بررسی می شود :

یک ماشین تزریق از سه قسمت اصلی تشکیل شده است :

1. قالب

2. Clamping

3. فاز تزریق

Clamping قسمتی از دستگاه را شامل می شود که در حین پروسه تزریق قالب را بسته نگه می دارد و پس از آن باز می کند اساسا قالبها از دو نیمه تشکیل می شوند که در هنگام تزریق باید توسط این بخش در کنار هم فیکس شوند .

Injection( تزریق ) :

در فاز تزریق مواد پلاستیک که معمولا به فرم گرانول ( دانه دانه ) می باشند ، وارد قیفی در قسمت بالایی دستگاه می شوند و از آنجا وارد سیلندری می شوند که توسط هیترهایی احاطه شده است . گرانولها پس از حرارت دیدن به حالت مذاب یا رزین در می آیند . در داخل سیلندر مواد به وسیله مارپیچی زیر و رو می شوند . با چرخش مارپیچ مواد نیز به سمت جلو رانده می شوند . و هنگامی که ماده کافی در قسمت جلویی مارپیچ ذخیره شد ، عملیات تزریق توسط نازل صورت می گیرد . و مواد مذاب به داخل راهگاه قالب رانده می شوند . سرعت و میزان فشار وارده به میزان چرخش مارپیچ و نیز قطر نازل بستگی دارد . در برخی از ماشینهای تزریق پلاستیک به جای مارپیچ از یک پیستون منگنه ای استفاده می شود .

Dwelling :

فاز Dwelling شامل یک مکث در پروسه تزریق می شود تا هم مذاب در داخل کویتیها به صورت کامل پر شود و هم گازهای ایجاد شده از محفظه های تعبیه شده خارج شوند .

Cooling ( خنک کاری ) :

در این مرحله مذاب خنک می شود تا به حالت جامد در آمده و قابلیت خروج از قالب را پیدا کند . در غیر این صورت احتمال تغییر شکل محصول زیاد می باشد .

Mold Opening ( بازشدن قالب ) :

در این قسمت بخش Clamping از هم باز می شود تا دو نیمه قالبها نیز از هم باز شوند و آماده بیرون اندازی شوند .

Ejection ( بیرون اندازی ) :

چند میله به همراه یک صفحه عملیات خروج قطعه از قالب را انجام می دهند . رانرها و راهگاههای قطعه کار که به صورت غیر استفاده و زاید می باشند از قطعه جدا و تمیزسازی می شوند تا مجددا برای ذوب شدن آماده شوند

خدمات طراحی و ساخت قالب‌های تزریق پلاستیک با کیفیت عالی در سپاهان تکنیک

طراحی و ساخت قالب‌های تزریق پلاستیک یک فرآیند سیستماتیک و حساس برای شرکت‌های قالب‌سازی صنعتی است. رقابت اصلی بین شرکت‌های قالب‌سازی زمانی به اوج خود می‌رسد که یک شرکت بتواند در کمترین زمان ممکن و با هزینه‌ای معقول، بالاترین کیفیت را در طراحی و تولید قالب تزریق پلاستیک ارائه دهد.

سپاهان تکنیک با تکیه بر تجربه 15 ساله خود در زمینه تولید قالب‌های تزریق پلاستیک و استفاده از جدیدترین متدهای روز دنیا، نیاز مشتریان خود را با بالاترین کیفیت و در کوتاه‌ترین زمان ممکن برآورده می‌کند. با دانش و تخصص حرفه‌ای تیم ما، می‌توانید از ساخت قالب‌های تزریق پلاستیک با قیمت مناسب و کیفیت عالی اطمینان حاصل کنید.

برای بررسی دقیق قیمت طراحی و ساخت یک قالب تزریق پلاستیک، با شرکت قالب‌سازی سپاهان تکنیک تماس حاصل فرمایید:

09199078587

مهندس مهدی قندهاری

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *