فرآیند تولید و کاربرد قطعات لاستیکی و سیلیکونی در صنعت سپاهان تکنیک


ساخت قطعات لاستیکی و سیلیکونی از جمله فرآیندهای مهم در صنعت است. این مقاله به معرفی کوتاهی از این قطعات و کاربردهای آن‌ها می‌پردازد.

قالب‌های لاستیک و سیلیکون

قالب‌های لاستیک و سیلیکون نوعی دیگر از قالب‌ها هستند که نسبت به قالب‌های پلاستیک و دایکست کم هزینه‌تر و ساده‌تر هستند. در این قالب‌ها برخلاف قالب‌های پلاستیک و ریخته‌گری که مذاب در داخل قالب ریخته می‌شود و پس از سرد شدن قطعه از قالب خارج می‌شود، روش کار به این صورت است که ابتدا قالب گرم می‌شود و پس از رسیدن به حرارت مورد نظر (حدود ۱۲۰ درجه در لاستیک‌ها و ۱۵۰ تا ۲۰۰ درجه در سیلیکون‌ها)، لاستیک یا سیلیکون به صورت نواری یا لقمه‌ای در محفظه تزریق قرار می‌گیرد. پس از آن، تحت فشار به شکل قالب در آمده و پس از سپری شدن زمان پخت، قالب باز شده و قطعه لاستیکی یا سیلیکونی فرم گرفته شده خارج می‌شود.

پخت

مواد اولیه لاستیک‌ها و سیلیکون‌ها به صورت خام خواص پایینی دارند و امکان استفاده از آن‌ها در صنعت وجود ندارد. اما ترکیب آن با مواد افزودنی و پخت آن برای ایجاد مخلوط یکنواخت و با ثبات، کاربردهای بی‌شماری ایجاد می‌کند. زمان مناسب پخت این مواد بسیار اهمیت دارد و با توجه به نوع ماده و افزودنی‌های موجود در آن متفاوت است. به دلیل عدم شکل‌پذیری مجدد بعد از پخت، لازم است تا قبل از تزریق و یا قالب‌گیری به اطلاعات دقیقی در این خصوص دست یافت. این زمان اهمیت زیادی در فرآیند شکل‌گیری لاستیک در قالب و یا تزریق آن دارد. پس از انجام پخت، ماده هیچگونه تغییر شکلی نمی‌پذیرد، لذا عامل پخت باید در مرحله آخر و بعد از اضافه کردن تمامی افزودنی‌های مورد نیاز اضافه گردد.

ساخت قطعات لاستیکی و سیلیکونی در شرکت SEPAHAN MOLD

شرکت SEPAHAN MOLD در زمینه ساخت انواع قطعات لاستیکی از مواد NR، SBR، NBR، EPDM، IR، IIR، BR، HNBR، VMQ، CSM و Neoprene (CR) Viton فعالیت دارد. این شرکت همچنین به ساخت قطعات لاستیکی و سیلیکونی خاص مانند قطعات لاستیک‌های ضد اسید، ضد آتش، مقاوم به حرارت و مقاوم به مواد شیمیایی می‌پردازد. قطعات سیلیکونی ضد اسید و مقاوم به مواد شیمیایی مرتبط با صنایع غذایی و تجهیزات پزشکی نیز از تولیدات این شرکت هستند.

خدمات طراحی و ساخت قالب‌های تزریق پلاستیک با کیفیت عالی در سپاهان تکنیک

طراحی و ساخت قالب‌های تزریق پلاستیک یک فرآیند سیستماتیک و حساس برای شرکت‌های قالب‌سازی صنعتی است. رقابت اصلی بین شرکت‌های قالب‌سازی زمانی به اوج خود می‌رسد که یک شرکت بتواند در کمترین زمان ممکن و با هزینه‌ای معقول، بالاترین کیفیت را در طراحی و تولید قالب تزریق پلاستیک ارائه دهد.

سپاهان تکنیک با تکیه بر تجربه 15 ساله خود در زمینه تولید قالب‌های تزریق پلاستیک و استفاده از جدیدترین متدهای روز دنیا، نیاز مشتریان خود را با بالاترین کیفیت و در کوتاه‌ترین زمان ممکن برآورده می‌کند. با دانش و تخصص حرفه‌ای تیم ما، می‌توانید از ساخت قالب‌های تزریق پلاستیک با قیمت مناسب و کیفیت عالی اطمینان حاصل کنید.

برای بررسی دقیق قیمت طراحی و ساخت یک قالب تزریق پلاستیک، با شرکت قالب‌سازی سپاهان تکنیک تماس حاصل فرمایید:

09199078587

مهندس مهدی قندهاری

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *